Ko Tao - prachtig eiland - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Jens Oord - WaarBenJij.nu Ko Tao - prachtig eiland - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Jens Oord - WaarBenJij.nu

Ko Tao - prachtig eiland

Blijf op de hoogte en volg Jens

27 Mei 2014 | Thailand, Ko Tao

Nadat we de eerste dagen op koh samui geluierd hadden, zijn we de laatste 2 dagen toch nog op pad gewest.
Vrijdag zijn we naar Bophut gegaan, dat is de volgende baai met strand en hotels alleen dan iets drukker. Het was maar 5 km, dus dat kunnen we wel lopen met de buggy. Onderweg een tros bananen voor €0,80 gekocht, alleen wij wilden eigenlijk 4 bananen maar ze verkochten bananen alleen per tros. Of ze begreep ons niet goed, of ze was een goede verkoopster wij hadden iig te veel bananen of zoals mama zou zeggen; we zijn toch geen apen ;).
Maar goed onderweg ook nog gestopt bij de pharmacy, voor hoe kan het ook anders anti-muggenspray. In deze pharmacy lag het kind vd eigenares in een baby bed in de winkel in een spiderman pakje een tekenfilm op een tablet te kijken. Zo kan het dus ook..
De laatste 3 km toch maar met de taxi gegaan, kost tenslotte €2,40.
In bophut hebben we lekker op het strand gelegen en waren we op tijd in een restaurant om de regen te zien. In dit restaurant heeft Jens wel 50 rondjes om alle tafels gelopen! Vervolgens zijn we in de regen, met poncho's de markt afgelopen en waren wij de toeristische attractie.
Op zaterdag zijn we met het taxibusje naar de Chaweng baai gegaan waar ze een modern winkelcentrum hebben. Hier hebben ze een grote supermarkt vergelijkbaar met de jumbo foodmarkt in breda, waar ze vers eten voor je maken. Hier hebben ze trouwens ook luiers zat! Maar mama is mama niet als ze voor de gehele vakantie luiers, koeken, knijpfruit en cupjes yoghurt heeft meegenomen voor onze Jens. Ze hadden ook een grote speeltuin, voor mama kleding winkels (eindelijk een jurk gevonden) en voor papa een hele lekkere ijszaak. Hier hebben we een klein ijsje op ;). Door het zoveel lopen is papa zijn schoen kapot gegaan. Weer een goede reden om gelijk nieuwe te halen.
Nadat we alledrie geslaagd waren in het winkelcentrum zijn we nog even naar het strand gelopen, dit was een heel fijn strand alleen met een grote barstreet, compleet met luide muziek, lichtjes en jongeren (chersonissos dus). Er kwam ook nog een pick-up truck langs rijden om Thai' boksen te promoten, hierop stonden 2 boksers achterin te 'boksen'. Idd erg veilig en verantwoord. Vervolgens erg lekker gegeten en in een grote witte SUV taxi naar huis gereden.
Thuis wilde papa nog de CL finale zien, alleen door het tijdsverschil was dit kwart voor 2 's nachts, de wekker gezet om vervolgens tot de conclusie te komen dat fox sports daar kajakken belangrijker vond dan voetbal..
Zondags zijn we met de veerboot naar de volgende bestemming gevaren, dit was ongeveer 2 uur varen en zo hebben we nog wat gezien van het national park van kleine eilandjes. Aangekomen op koh tao hebben we lekker gezwommen in het grote zwembad.
Op Maandag zijn we na het ontbijt met een longtail boot het hele eiland rondgevaren en hebben we voornamelijk gesnorkeld. Op zich wel logisch, aangezien dit eiland bekend staat bij duikers en snorkelaars. Jens heeft ook tussen de vissen gezwommen! Op een gegeven moment heeft de stuurman ook nog 3 inktvissen gevangen, wow die spuiten veel inkt om zichzelf te verdedigen! De hele boot zat er onder.
Het mooiste gedeelte was het het kleinere eiland (Nang Yuang) wat bestaat uit 2 bergen en is verbonden met strand. Hier zij we een berg opgeklommen om van het uitzicht te genieten.
Ko Tao is een erg mooi eiland alleen het koraal voor de kust is niet echt kleurrijk meer, maar ziet er bruin en doods uit, zonde. De tropische vissen daarentegen zij wel heel mooi, ze bijten zelfs in je teen.

Groetjes van ons!

• 27 Mei 2014 - 20:13

Stefanie Kuup:

Het ziet er allemaal fantastisch uit! Geniet van je laatste dag daar en goede reis terug.
    Groetjes van Adri en Stefanie

• 28 Mei 2014 - 10:01

Elles:

Leuke verhalen en super mooie foto's. :)
    Nog lekker genieten van de laatste dagen! Tot snel, have fun!
    XX Elles

Verslag uit: Thailand, Ko Tao