Chiang Mai - het noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jens Oord - WaarBenJij.nu Chiang Mai - het noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Jens Oord - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - het noorden

Door: Papa

Blijf op de hoogte en volg Jens

18 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanaf het ligbed voor het zwembad in het hotel een verslag over chiang mai.
Afgelopen woensdag zijn we vertrokken uit ayutthaya en zijn we gevlogen naar chiang mai. De service van bangkok airways was erg goed, nadat wij hadden besloten om op het vliegveld lekker en uitgebreid te lunchen kregen we in het vliegtuig nog eens een hele maaltijd. Dit hadden wij dus niet verwacht van een snack (zoals aangegeven) zeker niet omdat het maar een klein uur vliegen was. Jens kreeg stickers en een stickervel waar mama erg blij mee was.
Chiang Mai staat voor de nieuwe stad en wij zitten met het hotel in de old city (je ziet de oude stadsmuur nog steeds).
Nadat we elke dag al een activiteit hadden gedaan, zijn we donderdag de hele dag gaan luieren. Voor de lunch bestelde papa panang curry, en deze was erg pittig terwijl dit dus een milde curry is. De mango shake is de favoriet van mama en Jens drinkt net zoveel mee. Het eten is erg lekker hier en ook Jens eet goed mee.
Vrijdag zijn we in de ochtend naar de zoo gegaan, waar we onder andere een olifant te eten hebben gegeven en in een groot aquarium naar de vissen hebben gekeken (Jens is helemaal dol op de vissen!). 's Avonds zijn we gaan we wandelen naar de night bazaar, oftewel een heleboel kraampjes met van alles en nog wat.
Zaterdag hebben we 26 km gefietst waar we rijstvelden, tempels, en groente en fruitplantages gezien hebben om vervolgens een plaatselijke Thaise lunch te nuttigen. Dit was een erg geslaagde en gezellige trip. Jens is een attractie op zich en als we voor elke foto die van Jens gemaakt wordt 10 bath (24 cent) zouden krijgen dan kunnen we nog 3 weken blijven.
Vanochtend zijn we naar de bekendste tempel in chiang mai gegaan, doi suthep, en dat was een hele rit de berg op met een tuktuk. Wat besteden de boeddhistische Thai toch ongelooflijk veel geld en tijd in de tempels, die stuk voor stuk prachtig zijn en goed worden onderhouden. Dat zouden ze ook wel iets meer aan hun kraampjes of huizen kunnen besteden. Als laatste gaan we vanavond naar de sunday night market, wat de grootste markt is en waar er geen auto's of scooters rijden.

Morgenmiddag vliegen we naar Koh Samui (eiland bij de oostkust van thailand) waar we 6 dagen verblijven bij het strand op een resort!

Waar ik begon met schrijven op een ligbed eindigt dit verslag op een stoel onder het afdakje van ons terras, het is tenslotte regenseizoen.

Bye-bye (nieuw woordje van Jens, geleerd van de Thai')

• 18 Mei 2014 - 12:06

Marola:

Hi Nena, Iwan en Jens,

Klinkt echt als een super leuke vakantie die jullie hebben! En de foto's zijn ook erg leuk!:)

Ben benieuwd naar het volgende verslag!

In ieder geval heel veel plezier nog!

Liefs
    xx
    Marola

• 19 Mei 2014 - 01:41

Madeleine:

Wauw! Mooie en leuke foto's! Zo te lezen genieten jullie ervan en vermaakt Jens zich ook goed.
    Veel plezier op het resort straks.
    x Madeleine

• 20 Mei 2014 - 18:03

Matty:

Hallo kids,

Heel leuk die reisverslagen en foto's. Fijn dat het allemaal goed gaat! Het ziet er ontzettend leuk uit! Geniet er verder nog lekker van! Liefs en kus voor jullie van ons. (O)pa en (o)ma

• 21 Mei 2014 - 20:23

Lars, Marjolein En Elin:

Hey Buufjes

Wat ontzettend cool dat het zo goed gaat!
    Heb net even met je mama staan buurten ;-)
    Ze attendeerde me op deze site dus ik dacht ik ga lekker even spieken!!
    Fijn dat alles goed gaat en ook met Jens!